lördag 22 december 2012

Skärseldar och en skidtur


Idag har jag äntligen tagit fram mina längdskidor, dom har gömt sig i källaren och jag tycker inte om att gå ner dit så jag har skjutit upp det ett tag. Men idag var jag bara tvungen att komma ut och då kändes det plötsligt inte så jobbigt att gå ner dit. Det blev inte en särskilt lång åktur för mitt lilla sällskap fick hosta och ont i halsen men den var skön, snöklädda granar och ett glest snöfall med feta snöflingor. Innan vi åkte hem så hittade jag fyra små barngranar som nu ligger och tinar i badkaret. Dessutom har jag klarat mig igenom tre skärseldar idag, nr ett: hitta den borttappade julgransfoten. Nr två: sätta ihop pepparkakshuset och nr tre: få upp belysningen i julgranen. Att få upp belysningen var så jobbigt att jag fick hetsäta en apelsin, en kiwi och ett äpple efteråt för att kunna hålla inne alla hemska saker som ville ut. Med fruktmuren på plats gick det bra att klä klart granen, förutom att någon tyckte att toppspiran var så lik ett svärd att han var tvungen att fäktas med den. Så ny har vi ett gran med en trasig spira lite käckt på svaj.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?