måndag 17 december 2012

Såpbubblor


                         Mitt finaste utepynt till fåglarna är nog dom här frusna såpbubblorna.


Egentligen är det plastbollar som satt på en ljusslinga men dom blev bara fula när dom var upplysta så dom åkte ner i en kartong (man får inte kasta bort).  Men så här, på en naken gren svävar dom som frusna såpbubblor och är underbara.



 På sista tiden så har jag blivit en sån matrealist, jag älskar mina saker så mycket. Jag går runt här hemma och tittar på dom och känner ibland en sån fröjd att jag skulle skämmas om någon kunde se in i mig. Då tänker jag på Gollum och viskar tyst för mig själv, my precious. Sen skäms jag ännu mer.


         
             ...och med rimfrost, är dom också fina. Fast inte längre såpbubblor, bara fina bollar.
                                                                         Mina bollar....

1 kommentar :

  1. Också jättejättefint! Såg på fejan om någon som fyllt ballonger med färgat vatten och lagt ut dem så att de fick frysa till. De var också jättefint - kan tänka att det blir ännu finare när de är upplysta på nåt sätt. Projicerar den aktiviteten på dig och ser fram emot ett blogginlägg om resultatet. Kanske kan du också stoppa ner en sån där självlysande docka i ballongen för att ge gulligullet lite mer poltergeist-feeling?

    Puss

    SvaraRadera

Vad tycker du?