lördag 15 december 2012

Mera utepynt


 Istället för att ta in en julgran så har jag tagit ut en plastgran. Jag har två plastgranar och älskar dom båda, aldrig ett enda vasst barr på golvet, inget åååh vi måste åka och köpa en gran och sen bråka om vilken som är finast och det viktigaste, det tar tio minuter att få bort den. När vi hade riktig gran så låg den alltid kvar i flera månader i trädgården och barrade och gav mig ångest.



Här, där granen står har vi nyligen tagit bort en stor risig schersmin, det ska planteras ett litet träd här till våren men nu behövde jag fylla ut med något.




Med lite snö på så ser det ut som att granen alltid har stått här (om man inte tittar kritiskt). Jag ska försöka locka hit lite fåglar också genom att hänga dit talgbollar och jordnötter. Sen är det nästan fullbordat här ute, nästan.

1 kommentar :

Vad tycker du?