torsdag 29 november 2012

Pepparkakor


 Jag älskar verkligen pepparkakor. Verkligen! Så här års äter jag så många per dag att jag skulle vara en väldigt dålig mamma om jag lät mina barn äta lika mycket. Visst får dom smaka men bara lite lagom, jag vill vara snäll men inte oansvarig (var nu den gränsen går). 
 Eftersom jag nu äter så många pepparkakor så måste det gå fort att baka ut dom, därför struntar jag i att använda former och sporrar ut pepparkakorna istället.


 Det blir antingen solstrålar (behövs så här års) eller om dom blir kortare och bredare, granar. Till själva julafton gör jag lite finare pepparkakor och då åker formarna fram men då gräddar jag även mellanrummen så att jag inte behöver kavla ihjäl mig. Men om jag inte har hunnit baka så går det nästan lika bra att strunta i gräddningen och äta degen som den är. Självklart så gör jag degen själv något annat vore helgerån, i alla fall i min värld. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?