torsdag 11 oktober 2012

Otack,


 I går hade vi middagsgäster, min man hade bjudit hem sin fd chef som gått i pension och några kollegor. Jag som var ledig hela dagen hade lovat att städa lite här hemma. Eftersom min man numera är chef så ville jag framstå som den perfekta chefsfrun och städade därför väldigt noga, särskilt noga var jag med brödrosten. Tyvärr så var det ingen som gick in i köket, jag försökte hitta på en anledning att visa upp brödrosten men lyckades inte. Innan gästerna kom så föreslog jag lite rollspel för mannen, han fick välja mellan en rebellisk och uppkäftig fru eller en som var underdånig och hämmad. Jag hoppades på den senare men han tyckte inte att vi skulle lägga vår energi på rollspel, det räcker med att du är som vanligt älskling.



Jag sa inget men under middagen så smög jag ut i köket, tittade till brödrosten och ställde mig och tjurade en stund i min leopardmask.

Nästa gång, då tänker jag gå omkring med brödrosten under armen och väsa om ingen uppmärksammar den.
Att vara fru-chef är lite otacksamt men jag fick dricka champagne en vanlig onsdag så det jämnade ut sig. Ikväll dricker jag avslagen champagne med fruktflugor, det går också bra. Faktiskt så bubblar den på ganska bra så här dagen efter. Skål!

1 kommentar :

Vad tycker du?