måndag 20 augusti 2012

Frukost

Mina barn tycker inte om att åka till ön, när vi väl är där så brukar dom tycka att det är ok men dom åker aldrig dit utan suckar och gnäll. Förutsättningen för att det ska vara ok är att solen lyser, när det är kallt och regnet hänger i luften så finns det "ingentingattgöra". Den här helgen skulle det bli soligt och varmt, men det blev det inte = sura miner. Fick lite dåligt samvete för att jag släpat dit hela familjen, ibland känns det som att jag kidnappar mina egna barn. Det känns inte riktigt bra men nu är det jag som är vuxen, nu är det min tur att bestämma, ibland blir det bra och ibland dåligt. När jag bestämde mig för vad jag skulle äta till frukost så lyckades jag i alla fall bra. Bröd från Kopparlundsbageriet, Masala chai te och favoritkoppen. Barnen sovandes eller vid tv:n, jag i hammocken det var bara den där fördömda solen som fattades.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?