söndag 10 juni 2012

En dröm...

När jag gifte mig med mannen så tog vi en del av våra bröllopsbilder på ett solrosfält som jag upptäckte när jag var ute och flög ett par dagar innan vi gifte oss. Sen dess tycker jag att solrosfält och solrosor är lite speciella. Ibland ser man en solros som växer "vilt" alldeles ensamm, troligen pga att en fågel tappat ett frö. Nu försöker jag åstadkomma samma sak genom att kasta ut solrosfrön lite var stans. I vintras köpte jag en säck med 2,5 kg solrosfrön (dom funkar att så för det gjorde vi förra sommaren) den står nu i hallen så att jag kan fylla jackfickorna innan jag går ut. Förhoppningen är att några av fröna växer upp och förgyller tillvaron för mig och andra utanför gymmet, mataffären, sjukhuset etc. Tänk om några tar sig och sen fortsätter att fröså sig, det kan ju bli hur mycket solrosor som helst, ungefär som när kaninerna invaderade Australien. Hoppas!!!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?