söndag 4 mars 2012

Festen

I köksfönstret står en halvvissen rosbukett med en silvrig partypinne i en av blommorna. Inte för att jag har haft fest eller varit full och glad, nej den bara hamnade där för att blommorna såg ut som att behöva piggas upp lite och partypinnen låg kvar på diskbänken efter förra veckans kalas. Men om någon kommer och hälsar på eller tittar in i mitt kök med kikare så kanske dom tror att jag har partat loss. Det känns skönt, jag vill gärna omge mig med ett rykte av att vara mer partyglad än vad jag har tid eller ork för just nu. Jag kanske kan lägga till serpentiner som hänger ut från skorna och konfetti i håret så att dom som inte har tillgång till mitt kök också får sig en dos av mitt partyrykte. Sen när jag är klar med skolan då ska jag festa på riktigt (om jag orkar...).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?