måndag 20 februari 2012

Flylady

Mmmm sol, kanske en vårsol jag vet inte riktigt än.....
Idag hittade jag till en sån rolig blogg/shop/livsstilscoatch på flylady.ne som handlar om hur man ska få ordning på sitt hem/liv (jag länkar till den i blogglistan). Med en riktigt amerikansk jargong när den är som bäst, skriven av Marla Cilley. Steg ett till att skapa sig ett nytt liv är,  Go shine your sink, rensa och putsa diskbänken. Någonstans ska man ju börja och hon tycker att diskbänken är en bra start. En glänsande ren diskbänk kommer att få dig att le stort varje morgon. Steg två, sätt på dig ordentliga skor varje morgon, hasa inte omkring i tofflor även om du spenderar dagen hemma. Riktiga skor ger energi och du får lust att ta itu med din dag. Tja, det lät ju ganska enkelt, på med skorna och ta tag i livet. Vill man så kan man även få se Marla när hon pratar om sitt kall, men hon ser lite läskig ut som om att hon gärna kommer och sticker kniven i en om man glömmer att ta på sig skorna på morgonen eller låter bli att putsa diskbänken ordentligt. Jag älskar att läsa om människor som organiserar allt från skruvar till plastbunkar med manisk energi, själv tycker jag att jag är duktig om jag hänger upp disktrasan på elementet så att den får torka ordentligt och inte gro till sig med livsfarliga bakteriekulturer.
Jag blev faktiskt inspirerad och tänkte att jag skulle putsa diskbänken idag men han bara ta mig igenom diskberget, men imorgon då ska jag putsa! (med skor på).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?