måndag 26 december 2011

Bara jag

Jag diskar och väntar på att det ska hända något spännande.      Men det gör det inte.       Då städar jag väll garderoben, hittar två pälsängrar på golvet. Det gör jag jämt när jag storstädar garderoben, just därför brukar jag undvika storstädning.      När jag julstädade så hittade jag en tjock vit larv i en blomkruka. Aha det är därför blomman har sett så ledsen ut i flera veckor.      Du har alltså bott här i flera veckor.     Isch! Ut på balkongen och frys ihjäl.      Fast tänk om det är en fjärilslarv?       Tänk om jag kan få en egen liten fjäril som flyger omkring här hemma. Vi skulle kunna lyssna på Jonathan Johansson och dansa tillsammans... Fort ut på balkongen, den lever, bra. Men för säkerhets skull, i fall det är något annat än en fjärilslarv så får den ett glas över sig och lite mat (blad).      När jag sen ska visa mannen vårt nya husdjur så är den borta!     Den har rymt eller grävt ner sig i jorden.     Nu delar vi hem med en tjock vit larv och det känns inte bra, tänk om den har syskon. Städa är svårt... Jag tror jag diskar istället, då kan jag passa på att titta ut genom fönstret och om jag har tur går så går grannens katt förbi.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?