torsdag 10 mars 2011

Silversmide

På torsdagar går jag på silversmide, har gjort det i 11 år. Det är helt klart veckans höjdpunkt, även om naglar och skinbitar ryker. Gör mest smycken till mig själv, det är roligast för jag är så himla tacksam. Den här ringen fick ett litet citat från Peter Lemarc, fånga himmelen ibland. Det kan man ju försöka med...känns lite ironiskt nu när jag helst borde plugga 10 timmar/dag. Då blir det inte så många timmar kvar att jaga på men å andra sidan så står det ju ibland och det kan ju vara precis nu.
Efter så många års silvrande har jag en välfylld skattkista, en sån där som man drömde om som liten. Skönt att i alla fall en barndoms dröm går att bocka av. Får se hur det blir med ormtjuseriet och prinsen...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?