söndag 5 mars 2017

Vår inne och kanske lite ute


 Jag tänker att jag gör lite vår här inne när det nu verkar gå så trögt där ute. Eller går det trögt? Jag är faktiskt inte helt säker på just trögheten för såg jag inte sångsvanar komma flygandes i parad rakt över växthusbygget för en vecka sedan (vad synd att de flög så högt upp bara , jag hade gärna strukit de över magarna när de skyndade sig förbi) och visst värper väl hönorna som aldrig förr? Jo faktiskt, så jag gömmer undan snöskoveln och tänker att en, max två gånger till vill jag åka skridskor på sjön sedan kan det gärna smälla till och bli vrålvår. 


Två små, helt onödiga men ack så fina ljusstakar är nu mina. Jag älskar ljusstaken lilja och har här i alla fall fyndat någon slags minivariant.  En får skynda sig att äta middagar med tända ljus nu, snart är den tiden förbi...he he.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?