måndag 13 mars 2017

Besatt av Näktergalen


Jag vet inte riktigt vad det är med djurmasker men de tilltalar mig verkligen, kanske för att de tillför en gnutta liv till inredningen med lite lagom påträngande sällskap....
 Just nu lever jag till hälften i mitt vanliga liv och till hälften i andra världskrigets Frankrike, jag läser Näktergalen av Kristin Hannah och sugs in i bokens värld även när jag inte läser. Jag förvånas över utbudet i mataffären, känner mig stundtals förföljd och undrar med jämna mellanrum om jag verkligen kan lita på mina grannar. Jag närmar mig slutet av boken och ser nästan fram emot att bli befriad. En bra bok tar nästan över min tillvaro och jag har svårt att få något vettigt gjort någon längre stund fast samtidigt vet jag att det kommer att bli tomt så jag försöker dra ut på de sista kapitlena. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?