söndag 8 januari 2017

Vårkänslor


Potatisarna går i grodd och mina hönor har börjat bjuda på ägg igen efter en lång vinterpaus. Tydliga vårtecken, men jag som älskar vintern hoppas att våren dröjer ett tag till.... Kycklingarna vi fick i våras har också börjat värpa, blågröna ägg så vackra att det nästan gör ont att äta dem. Men det gör jag ju ändå förstås.


Nyårsnatten hade jag svårt att somna och gjorde en lång lista med nyårslöften, överst på listan står- ta tid för att träna. Ett löfte jag säkerligen delar med många andra... Det svåraste för mig är att se till att ta mig den tiden, träna är skönt och roligt men det finns ju alltid så mycket annat en behöver göra. Nu har jag i alla fall skaffat medlemskap på en yogastudio och tränat hela tre gånger på en vecka. Tänk vad man hinner med om man bara drar igång sig själv. Hurra för det!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?