fredag 23 december 2016

Den goda julen



 Ett julpyssel han jag med i år, ett! En krans av eukalyptus. Hittade ingen ledig spik när den var klar så jag trädde kransen över huvudet på älgen och där fick den hänga kvar. Dom gifte sig direkt med varandra tycker jag. 


Mitt bästa jultips är förutom att binda en krans och hänga runt en älg; Blossas ekologiska alkoholfria ingefärs- och blåbärsglögg. Den är vansinnigt god, inte ett dugg sliskig bara himmelskt god. Faktum är att jag verkar ha någon sorts näringsbrist som enbart kan ersättas med Blossa och jag vill ju inte bli sjuk lagom till julafton så jag halsar i mig så mycket glögg jag bara kan. Man vill ju inte gör barnen besvikna på självaste julafton.  


Jag vill helst ta fram alla julsaker vi har, de är ju så fina och glittriga men hur ska man få plats???


Det ligger fortfarande små julhögar här och var men det blir mörkt tidigt och gästerna kommer inte förrän kl tre. Tills dess har det förlåtande mörkret lagt sig....


Julen handlar ju mest om att vara tillsammans och tillsammans har vi slagigt in paket, jag och min katt. Det går betydligt långsammare när han hjälper till och de flesta tejpbitarna på paketen är fulla med katthår men till slut blev vi blev klara.... Och imorgon är den här, den goda julen! 
 Så God Jul på er alla :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?