söndag 2 oktober 2016

Välja väg


 Vi har stängt ön för säsongen och jag tog hem min kottkrona.


Tavlan har jag köpt till en av mina tvillingpojkar, vi brukar prata om vikten av att se framåt när det känns jobbigt och att följa sin egen väg. Ibland blir det fel och man hamnar på villovägar då gäller det att hitta tillbaka till sin stig, ibland är det uppförsbacke, ibland nedförsbacke, ibland går vägen i kringelkrokar och ibland är den bred och rak. Det varierar, vilket är viktigt att bli påmind om. Jag tycker att vägen är en bra metafor för livet, det tycker han med. Så den här tavlan ska hänga i hans rum, kanske är den lite dyster men det är också det som är vackert och tittar man noga så anar man att våren snart är på väg. 


Det här är en av mina favoritställen hemma, för den bara är och ingen stökar ner här. 
Himmelska moder vad skönt! ;)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?