söndag 9 oktober 2016

Sista bladet


Jag har nästintill stympat vårt lilla plommonträd, ett enda blad finns kvar. Vi måste nämligen flytta på det för att få plats med växthuset. 


Här ska det resa sig, mitt emellan äppelträden och tanken är att det ska se ut som det har stått här i minst 50 år när det är färdigbyggt. Längtar så! I källaren står redan en hel hög med fönster och ett par pardörrar och väntar. Medans grävskopan börjar med sitt ska vi flytta en rad med syrener så vi får ett bra insynsskydd mot grannhuset bakom.  


Jag både gillar och suckar över mina äpplen, det är underbart att kunna plocka egna äpplen men deras tid är så kort. Jag önskar att vi kunde spara och äta av dem i flera månader men när de är plockade har de har ungefär lika lång hållbarhet som köttfärs. Men jag sparar äppelmos i frysen och frossar i äppelpaj och juice. Och äter de helt naturella förstås. 


Mina pumpbarn :) 
Om vi ska skära i någon pumpa i år så får de bli en köpepumpa, de här tänker jag inte sticka kniven i. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?