fredag 21 oktober 2016

Fredagsfluff



Alldeles strax tänkte jag be min fredagsfluffiga bukett att maka på sig för nu är det min tur att slänga upp benen i soffan. Jag är alldeles snurrig i huvudet av ett byggmötet på eftermiddagen och alla små detaljbeslut som måste tas i växthusprojektet, ett kärt besvär förstås.  


Den får stå här och snegla på tv:n.. 
Så länge det finns att plocka av därute tänker jag fortsätta göra mina egna buketter. Jag avslutade med ett varv inne och plockade åt mig ett vackert palmblad från rumspalmen, den hade ändå så många. Tygblommorna fick stå kvar i sina gamla arrangemang, det var tillräckligt med färg här för att jag skulle känna mig nöjd. 
Det gula är Violruta som blir vackert gul på hösten, de små svävande blåbären är höstanemoner som tappat alla sina skära blomblad men ändå  är fina med små runda fröbollar och sedan skymtar det några halvvissna syrenskott. Klipp, klipp, 10 min tjoff, klart. Då fick jag ändå bråka med en del av kvistarna som trasslade in sig i varandra och mitt hår. Stor som en hel symfoniorkester och magiskt vacker i sin vilda höstighet. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?