torsdag 6 oktober 2016

Äppelskåpet



I köket har vi ett gammalt äppelskåp, egentligen var det ursprungligen ett arkivskåp men mormor förvarade sina äpplen här så äppelskåp är ett mer passande namn tycker jag. Numera är det mest plats för tusen olika köksprylar men ibland slinker det in äpplen här. Det har fått en rejäl slagsida med åren men står sig nog ett bra tag till får vi hoppas. 


Här tappar man ständigt bort saker...




Lite som att gå på upptäcktsfärd och för någon med ett minne som en guldfisk ruvar skåpet på många glada överraskningar.  


Jag tejpar en rad med höstlöv längs med klänningsfållen och känner mig höstfin ända tills jag går in i hönsgården och får fållen uppäten av kaninen. Men det finns det fler blad där ute och tejp har jag gott om. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?