torsdag 15 september 2016

Ölstaket


Jag begriper inte hur ett enda litet träd kan göra så många barn. Vi har plockar och kokat och ätit och frusit in. Ändå finns det ungefär en miljon plommon kvar.


Som små rara lilaröda ägg.


Jag älskar hur den här Mårbackapelargonen intagit den trasiga plåtlyktan och det blir bara finare och finare. Ett lyckat misstag som bevisar att det är bra att inte städa för nog. 


Idag har jag legat på knä och begravt ölflaskor i flera timmar, jag gillar inramningar i trädgården och gillar även att använda mig av sådant som egentligen bara är skräp. Vi har sparat ölflaskor hela sommaren och får nog fortsätta ett tag till, knappt halvvägs har jag kommit med mitt lilla ölstaket. Med nytt grus och något grönt i rabatten bakom så blir det nog fint eller åtminstone intressant och det kan väl duga det med.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?