fredag 23 september 2016

Fredagsblomst



I botten på vasen anar man en glasklump med små hål i, vet inte vad det heter men den funkar som en oasis och stöttar blommornas små fötter.  I alla fall, äntligen har jag hittat en vas som den passar i, dessutom en rund, färgad bollvas för 30 kr, det kan inte bli så mycket mer rätt. Mycket nöjd att jag inte har rensat ut min glasoasis i någon städ och släng orgie.


Om jag kunde trolla så skulle jag bara göra bollvasen lite större, så hundra nöjd är jag inte. Jakten på den perfekta blomvasen fortsätter alltså.


Men en perfekt, PERFEKT, tavla fyndade jag igår. Jag har ju inget hav runt hörnet så jag får omge mig med hav här hemma istället och just det här havet har en himmel som går lite åt lavendel alltså i perfekt ton till väggen i matsalen. Oh så nöjd man kan vara över en sån liten petitess, "molnen matchar tapeten". Men det gäller att finna glädjen i det lilla, då blir det mycket roligare ofta.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?