måndag 12 september 2016

Brighton by the sea


Havet, alltid lika intagande. Särskilt tidigt på morgonen när stranden ligger öde.


Inte den skönaste strand att ligga på, men vacker. Vid stranden inne i stadskärnan och piren var stenarna klart mindre och skönare.



Vår fina dörr i tre dagar, vi hyrde ett rum hemma hos en dam med två katter och hon var så trevlig att vi blev sittande en timme vid frukosten i hennes kök varje morgon.  


Barbaras vackra bakgård där hennes katter smög omkring medan grannkatten svansade omkring på muren och spejade. Min man påstår förresten att jag pratar alldeles för mycket om katter, vilket jag säkert gör....eller kan man verkligen prata f ö r mycket om dem?



Britterna har verkligen modet och känslan för att sätta färg på sina hus och dörrar.


Ett antal flea markets han vi med bla Brighton flea market, dyrt men roligt att gå runt och kika. 


...och bli kikade på...


Afternoon tea är ett måste när man är i Storbritannien, vi gick till Art deco inspirerade Metrodeco  mitt i prick efter en solig eftermiddag på en knölig strand.



Jag har rensat så många fiskmås bilder från min kamera men de är ju så gulliga :) 

1 kommentar :

Vad tycker du?