måndag 4 juli 2016

Livet på ballen




Vår balkong ligger högt, på andra våningen åt det ena hållet och på den tredje åt det andra. Det blåser en hel del här eftersom även huset ligger högt uppe på en ås, så en fönsterrad ovanpå det ordinarie balkongräcket har definitivt gjort den mysigare. Det var främst för Åke, kattens skull som vi byggde om men tyvärr verkar han inte bryr sig ett dugg om att vi ansträngt oss så för att skydda honom. När vi kom hemkörde i kväll såg vi på långt håll hur han satt högst upp på kanten ovanför fönstren med vajande man och tittade ut över stadens tak. Nu får vi hitta på något mer för att stoppa honom....jäkla katt.


Jag tänkte att ett grönt tak kunde räcka som stop men det växer visst lite för långsamt....


Jag får helt enkelt väva vidare med mina metalltrådar. 



Hur som helst är det väldigt mysigt och ombonat på balkongen nu när det växer och jag kan plocka blommor utan att ens behöva gå ut i trädgården.



  Klätterväxter är mina favoriter både på balkongen och i trädgården, de ger en sådan skön djungelkänsla. Och rotting, finns det något snyggare än gamla rottingsoffor och stolar? Våra som står här köpte jag nyligen på auktion. Det är som gjorda för att sitta i och bara vara men det har jag inte tid med, att slösa bort semestern med att vara passivt ledig går inte jag måste vara aktivt ledig. Men min frukostgröt äter jag här och sitter sen helt passivt med kaffet en lång stund innan det börjar klia någonstans.  




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?