lördag 25 juni 2016

Midsommarsol



Midsommardagen bjuder på riktig sol, precis så där glödande som man vill ha den och jag som inte direkt älskar att bada doppar mig för att jag måste.


Tänk att sol gör sådan stor skillnad, plötsligt så bor man i ett annat land. Ett land där det inte finns så många måsten och absolut ingen stress. 


Framåt kvällen mojnar vinden och Mälaren blir så där alldeles spegelblank att det känns som att man kan ta en promenad på den. En liten stund blir jag sittande längst ut på bryggan innan det kliar i fingrarna att ta fram motorsågen och röja undan träd som står i vägen för kvällssol och utsikt. Men jag övertalar mig själv att sitta kvar, sågen får ligga till en tråkig dag när solen åkt vidare till något annat land. Idag ska jag vara lat.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?