fredag 6 maj 2016

Ta det lite lugnt tack!


Den ger sig liksom aldrig den här begonian, den bara blommar och blommar och jag beundrar den tacksamt. Egentligen så borde man strunta helt i vasblommor, de står sig knappt en vecka och jag får verkligen anstränga mig för att hinna med och njuta av blomsterprakten. De stressar mig, snittblommorna. Det är precis som våren, den springer redan i från mig känner jag och nu har alla rosablommande träd redan börjat flaga. Jag hann inte njuta färdigt!!
 Hallå! Ta det lite lugnt.


Men visst är det fint med vasblommor, alla sorter är välkomna hemma hos mig.
 Särskilt de som vissnar vackert, så att man hinner med. Och att passera sakta under ett träd som släpper skyar av rosa blomblad rakt ner i håret är ganska fint det också....  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?