onsdag 18 maj 2016

Malva i köket


Jag fick en sån vacker blomma, en Malva. Den skulle behöva hänga riktigt högt så att man kan se blommorna ordentligt. I väntan på den perfekta krukan och platsen fick den mellanlanda i en rejäl kruka fylld med ny god jord. Jag hoppas vi får ett långt liv tillsammans.


En fluffig katt kräver en del pälsvård men det är aldrig uppskattat trots att jag försöker kamma och borsta försiktigt. Sur och gnällig kröp han ner i trädgårdskorgen så fort han slapp undan.  





Jag stökar om i rabatterna och flyttar undan perenner från platsen där jag hoppas att växthuset ska stå till nästa sommar eller kanske redan i höst. Jätteramsen planterar jag på så många ställen jag kan, den är underbar som snittblomma och jag vill kunna unna mig så många buketter som möjligt. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?