måndag 23 maj 2016

Magiskt rosa måndagsblommor


För ganska precis ett år sedan, på mors dag, önskade jag mig väldigt tydligt ett prydnadsträd i present komplett med plantering och för säkerhets skull preciserade jag exakt vilket träd det skulle vara. En prydnadsapel. 


Och nu blommar det!
 Jag tycker alla blommande träd är vackra men gillar verkligen den här riktigt mörkrosa nyansen. Det kommer att bli otroligt tjusigt när det har vuxit till sig om en sisådär 10 eller 20 år...


Tills dess får jag njuta av solrosor och annat snabbväxande, tur att det även finns blommor för otåliga. Snart törs jag nog plantera ut solrosorna, jag är mest orolig för att hönsen ska tugga i sig dom. 


Någon fick håret tvättat i dag, såpa och balsam gjorde susen för hennes risiga kalufs. 

1 kommentar :

  1. Jag har en tillvuxen och just nu är den ROOOOOSA!! Älskar att den sätter igång lite efter alla andra. ��

    SvaraRadera

Vad tycker du?