tisdag 5 april 2016

Samlingar


Ett enkelt sätt att göra livet roligare är att samla på olika saker. På riktigt. Själv blir jag överglad varenda gång jag hittar en ny ljusstake till min samling av röda värmeljusstakar. De får inte kosta mer än 50 kr helst bara 10-20 kr och bara köpas på någon loppis, det ska vara lite lagom svårt att hitta något nytt till samlingen annars blir det liksom ingen sport... 


Inget slår mysfaktorn när det brinner i en röd glasstake!


En något enklare samling och god dessutom är den med musselskal. Den får bo ute i olika krukor där den täcker jorden och skimrar som havet självt i kvällsljuset.


En kortvarig, säsongsbunden samling är den med penséer. Helt ostrukturerad jag bara handlar av kärlek och impuls när helst jag snubblar över fina plantor.


Särskilt fina är de när de får guppa omkring i ett vattenbad lite lagom kantstötta. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?