torsdag 10 mars 2016

Middagsångest


 För tillfället håller vi middagsångesten i hyfsad schack med Linas matkasse, jag har provat lite olika matkassar de senaste åren men brukar avsluta abonnemanget efter ett tag. Det känns som att det blir dyrare i längden och tillslut längtar jag efter att själv få bestämma vad vi ska äta till middag. Men just nu känns det underbart att få slippa det valet och att storhandla till fem middagar....dessutom går den här kassen att få för sex personer vilket förstås är ett måste för oss.  


 Nu har jag också dealat bort matlagningen två vardagskvällar i veckan till mina tonåringar, så istället för att svettas i köket kan jag dricka mig svettig på varmt te tillsammans med tulpanerna i vardagsrummet. Underbart att få slippa tänka på mat, släpa hem den den och dessutom få den tillagad, nu fattas det bara att hitta någon som kan mata mig sen är middagsrutinen komplett. Visst ja, någon måste städa också men jag har ju två barn till som kan drillas....  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?