tisdag 29 mars 2016

Lyxfru


Ja, jag är en lyxfru. Inte på heltid, jag har ett jobb men jag jobbar bara nattskift och inte mer än 65%. De återstående 35% är jag lyxfru. Vilket innebär mest hemmafrugöra men också sånt som att stå i trädgården och gräva en vanlig tisdag eller gå på bio med påsklovslediga barn. Och precis den här årstiden så känns det extra lyxigt.


I höstas planterade jag om en murgröna vid hönsgården och den ser faktiskt ut att ha överlevt både vintern och flytten. Fattas bara! Den växer ju mitt i en gödselstack. Hoppas bara att den smakar illa så att hönorna inte knaprar i sig den. Klängerväxter är nog det finaste man kan ha i en trädgård. Mera sånt.


Om jag känner mig ensam när familjen är ute i den stora världen? Nej. Jag älskar att vara ensam hemma, lika mycket som jag älskar när alla kommer hem igen. Och om jag känner för sällskap så skrapar jag bara ihop lite matrester och går ut till mina kompisar i hönshuset. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?