torsdag 3 mars 2016

Kulturlov hos kungen



Vi försökte oss på ett kulturlov mitt i sportlovet, det gick så där.... 
En övernattning i Stockholm och två musiebesök. Fotografiska  med Erik Johanssons Created reality var sevärd, men cafe besöket började och slutade i katastrof för ett av barnen och det tog ett tag att hämta sig från det. Mordernas Livet självt kändes obegriplig, jag avskyr att det ska vara så svårtillgängligt, varför kan ingen förklara på ett enkelt sätt hur verken ska tolkas? Sen kan jag gärna tänka själv. Det bästa med det besöket vara att det var gratis inträde. 


På vägen till Morderna så tajmade vi precis kanonsaluten för lillprinsen. 
21 skott, dagens höjdpunkt :) 
Det är alltid det en minst anar som blir det bästa, och semlan på Vete katten förstås. 
Herre jösses! Tur att man bor i Västerås. 
Och jag gillar att komma hem, till min borg och mina små undersåtar. 
De stora tonårspojkarna hade INTE haft fest när vi var borta, de hade tvättat katten. Nu är han så mjuk och len i pälsen att jag funderar på att duscha med kattschampo i morgon. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?