måndag 14 mars 2016

Jagar min svans


Jag är ledig alltså städar jag.
 Det känns som mitt mantra och livsmål, ja egentligen så trivs jag utmärkt men att vara ledig och svassa runt i nattlinnet och städa. Men ju mer jag städar ju fler projekt blir det och tillslut känns det som att det är stökigare än innan jag började städa....
Det är ett evighetsprojekt, som att jag sin svans.



Men rast måste man förstås unna sig, helst här i soffan med en bok och en hög mackor. 


Vi vilar tillsammans, fast med lite mellanrum. Jag vill ha min katt på magen men det vill inte han, klappa går bra men där går gränsen. Enda gången han vill krypa upp hos mig är mitt i natten när jag sover som bäst, då smyger han upp i sängen lägger sig på min bröstkorg och spinner uppfordrande. Självklart passar jag på att umgås, en får ju passa på när en föräras.... 



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?