lördag 16 januari 2016

Primula


Det är lite tidigt att börja längta efter vår tycker jag, först vill jag njuta av vinter, skidåkning, långfärdsskridskoåkning och snö i största allmänhet. Men vårblommor såsom primula kan man absolut omge sig med redan nu. Mina loppispokaler är perfekta krukor för dessa små skönheter. Frågan är bara hur jag ska hålla liv i dem, jag älskar blommor men de verkar inte lika förtjusta i mig, å andra sidan så är de så billiga att man kan unna sig nya varje vecka.


Imorgon när jag vaknar efter mina två första jobbnätter efter semestern så ska jag nog unna mig att plocka ett par blommor och stoppa mellan tårna. Ett utmärkt sätt att återkalla semesterkänslan ett kort stund. Sen ska långfärdsskridskorna dammas av för första gången den här säsongen, det blir fint. :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?