onsdag 2 december 2015

Som en vind över isen..


Nu vill jag ha is och kyla, ska det vara vinter så vill jag kunna åka skridskor och skidor. Långfärdsskridskor är ganska nytt för mig, en vinter för ganska många år sedan så såg jag ett gäng åkare svischa förbi mig när jag stod ute på bryggan på ön. Sedan dess har jag längtat efter att själv få svischa fram som en vind över isen. Men jag är lite trög av mig så inte förrän i vintras köpte jag egna skridskor och tog mina första staplande åktag. Svårt men fantastiskt roligt när jag fick till det. Inte för att jag kände mig som en vind över isen mer som en försiktig liten pust men i år ska jag blåsa omkring på sjöarna här omkring så mycket det går. 


Stora Budhor gillar jag också, allt som är religiöst skänker tröst och lugn i ett hem så han fick följa med hem från loppisen. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?