fredag 28 augusti 2015

Sissta gubben


Idag äter jag nog svenska gubbar för sista gången i år. Eftersom jag tror på allt jag läser i tidningen så köper jag bara svenska jordgubbar, besprutade utländska gubbar smakar ändå sällan något. Däremot luktar de fantastiskt gott så en sniff tar jag alltid när jag ser dem i affären, sen åker de tillbaka upp på hyllan igen.


Nä något vidare pelargon år blev det inte i år heller, jag är urdålig på att pyssla om mina blommor. Vi hoppas på höstsol och lite lagom med regn och höstfukt här ute....


Vår balkong med utsikt har blivit en glasveranda utan tak, den är inte riktigt kattsäkrad ännu men snart så. Det ska träs ståltråd i de glaslösa fönstergluggarna (som uppe i hö hörnet). Sen tänkte jag köpa en ljusslinga med stora klara glödlampor och sätta fast på kanten högst upp.


Nu ska jag med andakt sätta i mig ett stort fat gubbar med gräddmjölk och socker...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?