torsdag 21 maj 2015

RIK



Jag plockar blommor och ägg i min trädgård. Jag känner mig rik nu.




För 11 år sedan satt jag dag och natt fast med brösten vid mina små tvillingpojkar och längtade ut till försommaren. Syrenerna blommade och jag fick inte vara med. Jag suckade högt och beklagade mig för min man, en liten stund senare stod det en bukett framför mig.... Nu får jag vara med där ute och det känns faktiskt himla bra (fast nog händer det att jag saknar de små knubbiga bebisarna också).





En perfekt sommarklänning med röda hibiskusar fyndade jag på loppis igår, extra plus för att jag inte behöver sy om den. Det bor många fina klänningar i min garderob som bara behöver ändras lite, lite. Oftast får de vänta väldigt länge innan jag förbarmar mig över dom, man måste ju hinna lata sig också när man har så mycket blommor att plocka och barn att klappa.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?