fredag 6 februari 2015

Hokus pokus


Jag försöker att inte bli ledsen när jag kommer in i köket men ibland känner jag mig nästan personligt trakasserad av mitt kök. Så fort vi har städat och gjort fint eller nästan städat och ok, så "sim sala bim" är det kaos igen. Det borde vara hokus pokus: städat men tyvärr är det ju tvärtom varenda dag. Jag vill inte städa jag vill arrangera citroner och blommor. Det fick bli både och sen mutade/hotade jag barnen: -alla städar valfritt städ i allmänna utrymmen i 15 minuter sen får ni godis. Och lite bättre blev det, särskilt när det välsignade mörkret hjälpte till....



Sen flyttade jag på skelettet så blev det liksom ännu bättre städkänsla. 




Nu kan han klösa alla som smyger ut i köket och knycker kakor (förutom mig då).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?