fredag 13 februari 2015

Adoptivbarn!


Mina små älskade hönor har fått vår känslor och börjat klä av sig nakna.... fjädrarna på magen har de plockat bort och nu ligger de hud mot hud med sina ägg alla tre i kattkorgen. Som barnmorska kunde jag inte vara mer stolt! Hud mot hud är vårt mantra på förlossningen och BB. Men om det ska bli barn så behövs det förstås en tupp och det har inte hönorna förstått, de ruvar för kung och fosterland och försöker sno åt sig ägg av varandra. Om någon råkar flytta sig lite så att hennes ägg blottas snor någon av de andra det genast.


Vi har provat med ekologiska ägg från mataffären, de kan vara befruktade och har man tur så blir det kycklingar. Jag har själv träffat en uppfödare som lyckats men hittills har det inte blitt nåt för oss. Men nu har jag lyckats ragga upp befruktade ägg, i början på nästa vecka kommer de. Och då borde vi lyckas.


Två ägg var ska de få men hur det sen blir, vem som är mamma till vilken kyckling, det får de reda upp själva. Om de lyckas så uppfylls en gammal barndomsdröm, egna kycklingar. Kan nästan inte tänka mig något gulligare.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?