torsdag 15 januari 2015

Tulpanens dag....


Jag tror det var tulpanens dag idag, häromdagen var det i alla fall "kiss a ginger day" men inte fick jag någon kyss för det. Jo av min man fick jag väll ett par men det får jag varje dag så det räknas inte. Så för säkerhets skull köpte jag tulpaner häromdagen så jag inte skulle vara utan idag. Men jag har inte förstått vad det är man ska göra med sina tulpaner på deras dag. Bio? Sjunga för dem? Eller bara dricka te ihop?
Ironiskt nog har jag just idag blivit dränkt i blommor, varenda vas är upptagen och jag känner mig omåttligt rik. Jag har hjälpt till vid en fotografering och fick ta med blommorna hem, resultatet kommer i marsnumret i tidningen Elle. Min insats bestod i att packa upp och packa ner saker, vilket jag klarade  galant, inte en enda dyr sak gick sönder. Trots att jag är klumpig och trots att det spökade i den gamla verkstaden och en av gubbspökena ställde en Alessi kaffekopp allra, allra längst ut i hörnet på det bordet där jag stod och packade.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?