söndag 4 januari 2015

Jullov...



Visst är det skönt med jullov, ligga i soffan och kattgosa istället för att skynda sig någonstans. Men det känns som att vi har blivit lite mossiga... I morse ställde jag en enkel fråga till min man medan jag koncentrerade mig på att göra kaffe, han svarade inte och jag fråga de lite högre - hörde du att jag ställde dig en fråga? - nej, det gjorde jag inte, vad sa du??? - eeh, det har jag redan glömt.
Jag sätter på mig glasögonen vid tv:n fast jag redan har linserna i, putsar och putsar på glasögonen och muttrar surt över att det är så suddigt.
Och nu sitter jag helt tom i bollen och undrar vad va det nu jag skulle skriva....
Förhoppningsvis är det övergående den här trögheten eller så var det den här julen som vi blev gamla. Kanske finns det fördelar med det....katt och hönor är i alla fall fin, fina tantattribut.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?