fredag 30 januari 2015

Hej helg



Jag har funderat på skillnaden mellan att vara gammal och ung och kommit fram till att det är samma sak fast tvärtom, det som förr fick mig att utbrista "äh! det är väll inte så noga" och "oj hjälp! hjälp tänk om..." har bytt plats. För oroade jag mig aldrig för att hemska eller jobbiga saker skulle inträffa men desto mer över om luggen var lagom lång eller om läppstiftet hade fel färg. Nu är det tvärtom, jag har precis den lugglängd jag vill ha och det läppstift jag trivs med men oroar mig jämt för att missa tåget, glömma passet, komma försent till tandläkaren eller ännu värre glömma bort att gå till tandläkaren. Jag har alltså precis lika många kilo noja att bära runt på i livet som för 20 år sedan men med skillnaden nojorna har bytt plats med varandra. Är jag bättre nu då? Nja, nä samma lika fast tvärtom då. Men det är skönt att bestämma över sin egen lugg i alla fall. Och att det i alla fall varierar sig över tiden, så att man inte tröttnar på att vara sig själv. : )




För att fira ledig helg flyttar jag runt några saker så att jag ska tro att jag har gått och skaffat mig lite nytt. En härlig känsla. Och billig. Jag gillar att vara billig.

1 kommentar :

Vad tycker du?