torsdag 22 januari 2015

Fluff överallt


Just nu är det så otroligt vackert ute!!! Sen jag tog den här bilden har det snöat nästan en decimeter fjäderlätt, dunsnö till. Och plötsligt är det som att vi bor någon annans stans, det blev så tyst och allt är insvept i det vita, rena fluffet. Hennes hatt är nästan osannolikt hög nu, från chick pälsmössa till påvens hatt på bara några timmar, jag får se om det ligger kvar i morgon, då fotar jag na igen.



Och jag längtar inte alls efter våren, jag vill ha vinter, riktig vinter i minst två, gärna tre månader till. Sen kanske jag är nöjd. Nu när det märks att dagarna börjar bli längre, det är ljust till strax efter fyra, så finns det liksom inget att klaga på längre. Vad skulle alternativet till snön vara, det är ju faktist bara Januari? Istället för vitt fluff så skulle det bara vara grå tomhet. Så alla ni som klagar på snön vad vill ni ha, vitt fluff eller grå tomhet?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?