tisdag 16 december 2014

Julgransplundring


Jag har redan haft min första julplundring det vill säga kastat ut granen eller snarare granarna. De barrade av ren förskräckelse bara jag gick förbi så de fick kastas ut genom närmaste fönster. Tallarna står sig desto bättre. Barr är ganska jobbiga och väldigt duktiga på att leta sig in i minsta vrå, ett par stycken hittade jag i min bh.



Jag hinner nog ta livet av fler minigranar innan julen är över men när det kommer till den riktiga, stora julgranen så håller jag mig till plast. Då slipper jag sticka mig och får plats med precis så mycket pynt och ljus som jag vill. Jag hade en plan på att köpa så många gröna plastgranar jag kunde hitta på loppis och göra om vardagsrummet till en granskog men jag insåg att jag skulle behöva minst 20 stycken för att det skulle bli bra och la ner. Men det skulle vara riktigt, riktigt häftigt, jag sparar den iden till en annan jul.....tänk grötfrukost på julafton serverad på en filt mitt i granskogen i vardgsrummet.... Jag borde verkligen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?