söndag 7 december 2014

2:a advent


Jag bakar pepparkakor och gräddar om varje plåt minst en gång, det gäller att plocka ut dem i exakt rätt ögonblick, 30 sekunder innan de blir brända brukar vara lagom om de ska bli riktigt knapriga. Katten plockar åt sig en pepparkaka direkt från plåten, själv provsmakar jag en från varje plåt bara för att vara säker på att de blev bra. Degen måste man också provsmaka ungefär var femte minut, baka är härligt men det slutar alltid med att jag mår lite illa. Och det finns fler än jag som gillar pepparkakor för varenda gång jag kommer in köket så ligger locket på burken av och nu är de slut igen....

2 kommentarer :

  1. Just ja! Pepparkakor ska man ju baka! Jag har liksom tappat gnistan, minns inte ens vad jag brukar pyssla med såhär års... Tack för att jag blev påmind! ../ Joa

    SvaraRadera
  2. Vi kalla farmors pepparkakor för husets guld. Det är nästan så att man får låsa in dem. Idag har vi däremot bakat ett hus, men av köpedeg, ÄCKLIGT!

    SvaraRadera

Vad tycker du?