söndag 16 november 2014

Stjärningt


Jag har väntat länge på att loppisarna ska börja sälja julpynt, mässingsstjärnor närmare bestämt. Tyckte att hönorna kunde behöva något fint och blankt i hönsgården. De är alltid väldigt tacksamma att göra fint hos och inspekterade och provpickade noga på det nya blanka.



                                                  En egen liten stjärnbåge fick dom....






För att få tanterna att ställa sig där jag vill ha dom så lockar jag med majs, de gör nästan vad som helst för lite majs.





Men att få dem att stå orörliga är nästan omöjligt, det där huvudet rycker hit och dit och blir suddigt på nästan varje bild. Men till slut så brukar det alltid bli några bilder där de står stilla. Älskar de här små människorna höll jag på att säga, hönorna menar jag ju....

2 kommentarer :

  1. Jag tycker att du är så jätterar mot dina djur och barn och hemmet du bor i! :)

    SvaraRadera
  2. Det här måste vara hönornas paradis tänker jag :)

    SvaraRadera

Vad tycker du?