onsdag 12 november 2014

En själsfrände...





Jag vet inte riktigt hur jag ska ta hand om den här krukväxten och dess medsystrar, när jag reser bort lever de upp och strålar för fullt när jag kommer hem. Nu när jag varit hemma en dryg vecka säckar de ihop och tappar stinget, de gillar mig inte helt enkelt. De får nu en sista chans att skärpa sig annars blir det komposten. Jag har egentligen väldigt svårt att göra mig av med krukväxter, min mamma sparade vartenda litet skott om det så bara var en liten halvgrön pinne som stack upp ur jorden och jag är likadan. Följaktligen har jag ganska många blommor som ser ut som zombies, de får stå i skämshörnan tills jag skärper mig och rensar (typ en, mer klarar jag inte åt gången). Det kan ju också vara så att jag och den här krukväxten står i någon sorts andlig transcendental kontakt, jag lever ju också upp när jag reser bort och blir lite mindre frodig här hemma. I så fall piggar den nog på sig i nästa vecka, för då fyller jag år.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?