söndag 14 september 2014

Lite extra att bita i


- Mamma! Idag har jag kissat sex gånger redan och vet du varför? Det är för att jag är så ledsen men jag gråter inte, jag sväljer alla mina tårar.
-Mamma! Jag är så orolig för att solen ska slockna och att jorden ska gå under.
-Men det dröjer nog flera hundra tusen år innan solen slocknar, du behöver inte oroa dig för det gubben.
- Ja men tänk om jag återföds flera gånger och lever då. Jag vill inte leva då!
Det måste vara en av de största nackdelarna med reinkarnation...jag vill inte heller vara här när solen slocknar men jag oroar mig kanske inte så mycket för det som han gör. Man borde kanske skärpa till sig lite ändå och höja oddsen för att slippa. Jag tröstar och lugnar och försöker komma på en bra plan åt oss. Vissa dagar har man lite mer att bita i......

1 kommentar :

  1. hjälp vilken igenkänning på mig som barn! sjukt orolig för det där, och att födas flera gånger om, om man skulle behöva vara med vid jordens undergång. Ibland inbillade jag mig att månen kom närmre jorden och att den kanske skulle kollidera, otäckt! bra att du är där å tröstar och lugnar.

    SvaraRadera

Vad tycker du?