lördag 20 september 2014

Gratis!


Jag älskar att gå hemma och pyssla och fixa med mitt hus, både det stora som jag bor i och det lilla som hönorna ska få bo i. Helst ska fixet vara gratis som den här kransen. Jag har gjort den av färska kvistar som jag klippt från tomten, mest sly och sådant som inte ska växa här. Så långa och smala kvistar som möjligt valde jag och band ihop dem med ståltråd. Lite jobbigt var det eftersom kvistarna gjorde sitt bästa för att slippa böjas ihop och Åke som gärna ville fånga allt som spretade och for iväg.


Men till slut var det jag som vann. Nu har jag kommit på ett enklare sätt att göra kransar med hjälp av tvättkorgen och smutstvätt, återkommer till det. Med ett par lager färg blev dörren som ny och nu går jag gärna ut en extra vända med komposten bara för att få "komma hem" och beundra mitt jobb....

1 kommentar :

Vad tycker du?