lördag 30 augusti 2014

Pumpbarnbarn


Med tjocka handskar och en kniv gick jag ut för att skörda men fick bara med mig en enda pumpa in.


                         De andra var fortfarande för gröna så de får ligga till sig lite....


    Men en vattenmelon hade jag, min favorit frukt, så snygg både utanpå och inuti. Och god.


                                                  Åke gillar djungel, jag med.





Det här är faktiskt ett pumpbarnbarn, från förra årets pumpor sparade jag kärnor som den här pumpan kommer från. Nästa sommar kan jag bli pumpmormorsmor!!!


Porslinsfigurerna såg så ynkliga ut jämfört med pumpan så jag tog in porslinshunden från trädgården för att få lite balans.


Lite trångt och stickigt runt matbordet blev det men det kastades i alla fall ingen mat tvärsöver eller var det kanske mest för att barnen inte såg varandra så tydligt? Det där med miner....vem gjorde vilken min åt vem. Suck...


Jag var glad åt att sitta mittemot en pumpa, de är väldigt trevliga. Säger inget dumt och gör aldrig någonsin fula miner. En riktigt fin vän helt enkelt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?