söndag 29 juni 2014

Hur fågelsång ser ut


Nu har jag tre. De ligger i frysen som en uppmaning om att ta tag i den där drömmen, att lära mig stoppa upp fåglar. Självklart väl inlindade i tre påsar var i en frys i källaren (om nu någon oroar sig för mina barns glass ätande i sommar).


Men i väntan på att stoppas upp så tar jag fram dem ibland, om jag ändå har dem så kan jag ju lika gärna använda dem....


                             .....och låta dem komma ut och sjunga igen en liten stund.


                                              Petunian och kajan, som gjorda för varandra.


Fåglarnas ögon vitnar i frysen, det visste jag inte. Det jag drar mig lite för med den här uppstoppar iden är just ögonen, de ska ju bytas ut mot ögon av glas och då måste någon (jag) peta ut det där vita....
Jag behöver hitta en mycket pedagogisk konservator eller så struntar jag i det, fast jag vill ju.....och om man vill så ska man väll inte svika sig själv för en sådan bagatell?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?